KLOCKI "MATEMATYKA W KOLORACH"

014

Nowy produkt

Pomoc dydaktyczna klocki „Matematyka w kolorach składa się z zestawu klocków. Każdy klocek ma odpowiednią wielkość (1-1 cm, 2-2 cm itd.), kolor liczby, wielkość liczby oraz cyfrę w pionie i w poziomie.

Zakup min 6 kpl. Nie dotyczy osób indywidualnych

Więcej szczegółów

80,00 zł brutto

Więcej informacji

VIDEO - film demonstracyjny (kliknij)

 

Pomoc dydaktyczna klocki „Matematyka w kolorach składa się z zestawu klocków. Każdy klocek ma odpowiednią wielkość (1-1 cm, 2-2 cm itd.), kolor liczby, wielkość liczby oraz cyfrę w pionie i w poziomie.
Ćwiczenia należy rozpocząć od wprowadzenia znaków graficznych liczby: Układamy klocki od 1 do 10 na wieczku pudełka, następnie obracamy je na stronę z kropkami (ilość kropek odpowiada danej liczbie).


Dodawanie i odejmowanie
Dodawanie polega na łączeniu klocków, zaś odejmowanie na ich rozłączaniu. Dzieci powinny wykonywać ćwiczenia na wieczkach pudełek co pozwala na utrzymanie porządku na ławce i służy skupieniu uwagi na małej przestrzeni. Cyfry na klockach są rozmieszczane w pionie i w poziomie co pozwala je łączyć w obu płaszczyznach. Przekraczając próg dziesiątek zwracamy uwagę na stronę klocków z nadrukowanymi kropkami, daje nam to możliwość dodawania i odejmowania w większym zakresie.


Mnożenie
Mnożenie jest to wielokrotne dodawanie tych samych składników. Manipulując klockami o tej samej liczbie łączymy je ze sobą w zależności od rodzaju działania, które mamy wykonać.
Przykład: 3 x 3 trzy klocki jasno niebieskie łączymy ze sobą, a następnie obracamy i liczymy kropki. Ilość kropek stanowi prawidłowy wynik mnożenia - iloczyn. Jeżeli chcemy mnożyć większe liczby zwracamy uwagę na stronę z nadrukowanymi kropkami. Pozwala nam to wykonywać działanie mnożenia w większym zakresie.


Dzielenie
Aby zilustrować dzielenie, możemy dowolną ilość klocków tego samego koloru i tej samej wielkości rozłożyć na określoną ilość jednakowych części.


Wykorzystanie pomocy dydaktycznej

  • Rozumienie pojęć: dłuższy - krótszy
  • Wprowadzenie liczebników porządkowych np.: który z kolei jest niebieski klocek?
  • Wprowadzenie miar długości - ćwiczenie w mierzeniu stałą miarą np.: klockiem "4"
  • Ćwiczenie ilustrujące różne sposoby przekroczenia progu dziesiątkowego.
  • Przy rozszerzeniu zakresu liczbowego np.: do 25 (rozkład liczby na dziesiątki i jedności)
  • Ilustrowanie przemienności dodawania .
  • Przedstawianie sytuacji z zadań tekstowych.
  • Przy wprowadzaniu liczby niewiadomej.
  • Przy wprowadzeniu dodawania i odejmowania jako działań odwrotnych.

Opinie

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

KLOCKI "MATEMATYKA W KOLORACH"

KLOCKI "MATEMATYKA W KOLORACH"

Pomoc dydaktyczna klocki „Matematyka w kolorach składa się z zestawu klocków. Każdy klocek ma odpowiednią wielkość (1-1 cm, 2-2 cm itd.), kolor liczby, wielkość liczby oraz cyfrę w pionie i w poziomie.

Zakup min 6 kpl. Nie dotyczy osób indywidualnych